نقد و بررسی بازی The Darkness II
نوشته شده توسط : علیرضا

او در مورد قدرت بی پایان داخل جكی می داند و می خواهد آن را از آن خود كند. بازی دوباره به رستوران Flashback می خورد. یكی از محافظان جكی مرده است. مهاجمان از راه می رسند و جكی روی زمین افتاده است. در حالیكه دشمنان به بدبختی و درمانده ماندن جكی نیش خند می زنند، نیروی تاریكی او جان می گیرد و دشمن را همانند یك اسباب بازی به هوا می فرستد. تاریكی، جكی را بالاتر از سه مهاجم دیگر قرار می دهد. آن ها شروع به تیراندازی می كنند و ناگهان حفره ای تاریك تشكیل می شود. قدرت های شیطانی ما بازگشته اند و صدای خوفناك مایک پاتون (Mike Patton) باز هم در نقش تاریكی صحبت می كند و سرانجام در خیابان های لیتل ایتالی (Little Italy) همه چیز خون آلود می شود. هر كسی كه این آدمكش ها را استخدام كرده تا جكی را بكشند، با چند جسد بی قلب روبرو خواهد شد كه نقص عضو شده اند و یا گلوله ای به صورتشان برخورد كرده است. به كمك تاریکی، جكی می تواند با محیط اطراف هم ارتباط برقرار كند. مثلا در یك ماشین را از جا می كنید و از آن به عنوان سنگر استفاده می كنید و وقتی كارتان تمام شد، می توانید در را به سمت دشمنان پرت كنید و دو نفر را با یك ضربه نابود كنید. از آنجایی كه بازی در نیویورک اتفاق می افتد، می توانید یكی از شیطان های خزنده خود را به سمت پارک مترها بفرستید و با استفاده از آن ها حساب دشمن را یكسره كنید.

در میان این خون و اجساد، بار دیگر به زمان حال بازمی گردیم و شخصیت خود را مصلوب شده می بینیم. پیرمرد می گوید كه جكی باید قدرت های خود را تسلیم او كند تا مراسم مذهبی خود را انجام دهد. جكی این كار را نمی كند و پیرمرد شروع به کشیدن دندان های او می كند. دوباره Flashback می شود و ما در یك ایستگاه مترو تنها ایستاده ایم. به خاطر تاریكی، باید تمام نورها را از بین برد. بازی با صدا و جلوه های بصری گوناگون تابش نور را نشان می دهد و گوش شما سوت می كشد. ناگهان تمام چراغ ها خاموش می شوند و نیروی تاریكی بازمی گردد. جكی راه خود را ادامه می دهد و ما یكی از جانورهای او را می بینیم كه در حال حركت است و ما به دنبال او می رویم. این جانور كوچك نقش بیشتری در The Darkness II نسبت به نسخه قبل خواهد داشت. او جلوتر می پیچد و زیر لب فحش می دهد. ناگهان تعداد زیادی كوماندو با لباس بلند به جكی حمله می كنند و اسلحه های ما هفت تیر، مسلسل و دو بازوی شیطانی هستند. دموی نمایش داده شده روی Xbox 360 بوده و كنترل همانند نسخه قبل طراحی شده است. در نمایش، جكی همیشه در حال انجام دو كار در یك زمان (مثل بلند كردن یك دشمن با بازوها و شلیك كردن) بوده است. مهیب ترین حمله ها، حملات پایانی هستند كه خیلی خشن و متنوع شده اند. مبارزات (چه محیط و چه دشمنان) خیلی مخرب هستند.

در این میان جكی كه نمادی از هرج و مرج است، تا زمانی كه نور نباشد در این میدان نبرد بی رقیب است. به زمان حال بازمی گردیم تا با جهنم خود روبرو شویم. مرد قوی هیكل كارش را با صورت جكی انجام داده است. مقدار قابل توجهی خون از پای جكی روی زمین ریخته و پیرمرد در مورد این صحبت می كند كه ما لیاقت تاریكی را نداریم و او در حقیقت دارد به ما لطف می كند. پس از آن صدایی زمزمه وار در گوش جكی می شنویم که صدای تاریكی است و به جكی دستور می دهد تا خود را آزاد كند. جكی دست چپش را از میخ بیرون می كشد و به زور خود را آزاد می كند و سریع منبع نور روبرو را می شكند و تاریكی را آزاد می كند. تاریكی همه را در معبد می كشد و فقط پیرمرد زنده می ماند. پیرمرد قبل از فرار می گوید كه جكی از این فرصت كه از شر تاریكی خلاص شود، استفاده نكرده و در آینده پیشمان خواهد شد. وقتی مرد فرار می كند و در را می بندد، صفحه سیاه می شود و دمو پایان میابد. تام گالت (Tom Galt) طراح ارشد بازی می گوید: "ما روحی تازه به مبارزات بخشیدیم و شما به خوبی حس یك آدمكش بودن را درك می كنید كه نیروهای تاریكی در كمك او هستند. قدرتی كه ما در این دمو نشان دادیم (بازوهای شیطانی و Darklingها)، به اوج خود رسیده و خیلی خشن تر شده اند.

Demon Armها بهترین مثال هستند که در The Darkness قبلی شما با D-Pad آن ها را انتخاب می كردید، ولی ما همه آن ها را در تمام وقت در اختیارتان گذاشته ایم و شما می توانید بدون انتخاب آن ها در هر لحظه حمله كنید. نبردهای تن به تن در قالب یك بازی اول-شخص خیلی خوب طراحی شده و سیستم پاداش هم برای استفاده از آن ها به كار برده شده است". به نظر می رسد The Darkness II همانند قبل تجربه ای نفس گیر را به همراه دارد. همانند قبل بخش تك نفره سینمایی خیلی خوب كار شده است. گرافیك بازی بسیار جالب است و خیلی روان و منحصر به فرد كار شده و تركیبی از Team Fortress 2 و سبك به شدت واقعی نسخه قبل است. پل جنکینز (Paul Jenkins) نویسنده نسخه اول و بعضی كمیك های The Darkness روی دنباله بازی كار می كند. گالت می گوید: "این یك رابطه ای بین بازیكن و دیگر شخصیت ها است و ما روی این موضوع تمركز كرده ایم تا یك داستان شخصی از جكی را نمایش دهیم كه در مبارزه با تاریكی است. ما ارتباط برقرار كردن با دیگر شخصیت ها را به فرصتی برای ساخت داستان و اضافه كردن نكات احساسی به بازی تبدیل كرده ایم". The Darkness II در پاییز امسال روی Xbox 360 ،PS3 و PC عرضه خواهد شد.






:: موضوعات مرتبط: نقد و بررسی بازی The Darkness II , ,
:: برچسب‌ها: نقد , و , بررسی , بازی , The , Darkness , II ,
:: بازدید از این مطلب : 2006
|
امتیاز مطلب : 98
|
تعداد امتیازدهندگان : 32
|
مجموع امتیاز : 32
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: